Hvad er en digital identitet, og hvordan man kan beskytte den? Få effektiv hjælp fra MySafety.

Nu, hvor internettet fylder mere og mere i vores liv siden dets gennembrud, så er man begyndt at opfinde udtryk som “digital selvbetjening”, en “digital identitet” og den “digitale hverdag”. Ja, vi er i dag sådan set også digitale mennesker. Vores oplysninger hober sig op på internettet. Ofte er disse vigtige oplysninger, der er opbevaret sikkert på eksempelvis skattemæssige tjenester eller hos sundhedsvæsenet. Med hensyn til hvordan vi handler online, er det ofte os selv, der er ansvarlige for vores egen sikkerhed, og det medfører mange risici. Her kan MySafety virksomheden hjælpe os med vores digitale livsstil og vores identitet online.

MySafety giver bedre beskyttelse til din digitale livsstil

MySafety tilbyder en telefontjeneste, som er døgnåben for udsatte kunder. I nødstilfælde, kan man tale med en rådgiver, hvis man har været offer for trusler eller krænkelser online. Internet hadet stiger også, desværre, og mange mennesker har brug for hjælp. MySafety kan hjælpe dig med at rense din identitet og de kan tilmed hjælpe dig, hvis din konto er blevet overtaget af svindlere. MySafety ved, at det kan være meget stressende, hvis man bliver truet online. Man kan ofte føle sig alene og magtesløse. MySafety har erfaring, og de kan hjælpe dig, når du har mest brug for det. Har du brug for hjælp fra en advokat eller psykolog, så hjælper mySafety også med dette. Du kan få støtte i mange forskellige henseender, og MySafety sætter sig i første omgang ind i din situation, og hjælper dig med den support, som du har brug for. Desuden kan de hjælpe dig med at forhindre kapring sker. Det kan for eksempel være godt at have svære adgangskoder og være opmærksom på aldrig at videregive det til de forkerte mennesker eller skrive den i SMS, e-mail eller på sociale medier. Med MySafety er ikke det ikke kun dig, der er beskyttet. MySafety Forsikringen dækker både dig og dit barn(hvis bor på samme adresse), og uanset hvor du er i verden, når identiteten bliver kapret eller du oplever trusler.

At MySafety yder bistand til børn, er meget relevant, fordi børn har adgang til internettet og sociale medier i stigende grad – i yngre og yngre aldersgrupper. Internet Mobning er desværre også en aktivitet, der er stigende. Desværre er denne meget skjult, fordi det kan ske på sociale medier, hvor mobning kan spænde fra en subtil handling (f.eks ikke tagge nogen i et foto) til at være åbne trusler og fornærmelser på sociale medier. Også her kan MySafety fungere som en erfaren sparringspartner. I denne del af den digitale verden, er det vanskeligt for voksne at hjælpe, men det er vigtigt at være opmærksom. Tal med barnet og forsøg at være involveret i deres digitale levevis i størst muligt omfang. Dette kan hjælpe en til at se, hvad der går forud for de enkelte episoder. Prøv også at have en aktiv kommunikation med barnet for at opfatte små kommentarer eller signaler på, at noget er galt.

Identitetstyveri er iføgle MySafety mere og mere almindeligt

Hvad er identitetstyveri eller ID-tyveri? Det ved de fleste svenskere, og det ved man også hos MySafety Försikringar AB . Men mySafety ved også, at risikoen er stor, og at folk generelt ikke tager de rigtige forholdsregler for at beskytte sig selv. Mere end tre fjerdedele af svenskere sagde, at de har hørt om identitetstyveri eller kender nogen, der har været udsat for det. Det kunne være, når nogen tager din identitet såsom at købe en vare eller udføre andre forbrydelser i dit navn. I en undersøgelse fremlagt af MySafety AB og udført af TNS SIFO interviewede man 4201 personer i alderen 16-74 år. Den gruppe af deltagere blev inddelt i unge voksne, 16-29 år gamle, og ældre voksne, personer over 60 år. Resultaterne viste en kraftig stigning i identitetstyveri, især inden for gruppen af ​​unge voksne, hvor stigningen var 40 procent, og alene i år. Et bemærkelsesværdigt tal er, at MySafety rapporterer, at 43 procent af unge voksne, der er folk i alderen 16-29, siger, at de ikke holder godt øje med deres kortoplysninger osv. Tallet for voksne over 60 år er kun 14 procent. Det er således ikke overraskende, at det er de unge voksne, der lider mest. For det første har de en mere aktiv digital levende og de udsætter dermed sig selv for flere potentielle svindlere. For det andet ser det ud til, at de ikke bekymrer sig om de risici, som voksne over 60 år gør. Undersøgelsen viste nemlig, at de fleste mennesker er klar over de mange risici, forskellen er dog blot, at det er ens egne handlinger og administration af den digitale identitet og hverdag, der gør udfaldet. Det viste sig imidlertid, at langt størstedelen af ​​alle aldre er gode til at holde styr på deres koder, adgangskoder og andre vigtige oplysninger fra de forskellige former for kommunikation såsom SMS, e-mail og sociale medier.

Hvordan kan du beskytte dig selv mod identitetstyveri? MySafety anbefale.

MySafety har flere tips og råd på deres hjemmeside omkring, hvordan man bedst beskytter sin identitet og forhindrer at tyverier forekommer. For det første er det vigtigt, at man er opmærksom på risikoen. Der er ofte ingen alvorlige praktiske forholdsregler til at beskytte sig selv, men kun små bevidste handlinger, hvorpå man kan sikre sig i hverdagen. Man bør selv gøre det meget sværere for svindleren at komme til det punkt, hvor han/hun kan stjæle din specifikke identitet. Sandsynligvis vil han eller hun give op og fortsætter til den næste, hvis man tager sine forholdsregler. Har du en postkasse uden lås, så kan det anbefales, at du hurtigt skifter til en, der har en lås. På denne måde er det svært at stjæle din post. Har du vigtige papirer så klip eller riv dem over, før du smider dem i skraldespanden. En svindler vil ikke tøve med at se gennem din papirkurv for at finde informationer. Send aldrig vigtige oplysninger via sms, e-mail eller sociale medier. Denne information kan nemt falde i de forkerte hænder.